Sfinks Polska

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, wypracowała w okresie od 1 grudnia 2015 r. do 31 grudnia 2016 r. przychody skonsolidowane w wysokości 208,54 mln zł oraz zysk netto na poziomie 10,53 mln zł. Jednocześnie wynik EBITDA w minionym roku obrachunkowym wyniósł 17,62 mln zł. Natomiast w ujęciu kalendarzowym przychody skonsolidowane za 2016 r. wyniosły 192,38 mln zł, co oznacza wzrost o 7% r/r. Z kolei zysk netto w 2016 r. osiągnął poziom 10,44 mln zł z dynamiką wzrostu w wysokości 42% wobec 2015 r. Na wyniki finansowe grupy Sfinks Polska w minionym roku wpłynęły m.in. kampanie prosprzedażowe, rozwój i zmiany w strukturze sieci Sphinx, znaczący wzrost wartości sieci Chłopskie Jadło, zakończenie restrukturyzacji długów, a także zmiany w strukturze kosztów.

Dachser logo

Globalnie zintegrowana logistyka napędza wzrosty japońskiej firmy kosmetycznej Kao. Współpraca z Dachser pozwala realizować terminowe dostawy do wymagającej grupy odbiorców - sieci drogeryjnych, dystrybutorów detalicznych i salonów fryzjerskich na całym świecie.

Sphinx logo

W restauracjach Sphinx i Chłopskie Jadło, zarządzanych przez Sfinks Polska, przez jeden dzień walutą za zamówiona kawę mogą być wiersze. W Światowy Dzień Poezji, który przypada 21 marca, obie sieci przyłączają się do międzynarodowej akcji „Pay with a poem”. Każdy klient, który tego dnia zamówi kawę i napisze dowolnej długości wiersz na specjalnym blankiecie dostępnym w restauracji, nie będzie musiał za nią płacić.

Chłopskie Jadło logo

Restauracje Chłopskie Jadło, sieci należącej do Sfinks Polska, wprowadzają nowe menu. Znalazły się w nim różnorodne propozycje kulinarne, w tym dania z Chłopskiej Spiżarni obejmujące przekąski i marynaty własnego wyrobu, nowa odsłona Chłopskich Specjałów, czyli najlepsze dania tradycyjnej kuchni polskiej, a także bogaty wybór ręcznie lepionych pierogów z Chłopskiej Pierogarni. Równolegle karta wzbogacona została o sekcję Chłopska Piwniczka z polskimi winami z gąsiora, a także o „Rodzinny Obiad Niedzielny”, w ramach którego na klientów co niedzielę czeka zestaw z zupą, daniami mięsnymi, kompotem oraz słodkim deserem. Wraz ze zmienionym menu  w restauracjach pojawiła się też oferta na wynos dla wybranych produktów jak zakąski w słoikach, pierogi, golonka czy kurczak z rożna. Najnowsza karta dań dostępna jest we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło w Polsce.

Dachser logo

Mniej przewozów to mniej zanieczyszczeń – ta myśl przyświecała Dachser przy projektowaniu rozwiązań logistycznych dla Blueair, wiodącego światowego producenta oczyszczaczy powietrza. W rezultacie jeden z największych międzynarodowych operatorów logistycznych stworzył dla swojego klienta zrównoważony, scentralizowany proces logistyczny z wykorzystaniem dwóch hubów i inteligentnej interakcji działań z różnych obszarów biznesowych. Rozwiązanie to pozwala optymalnie planować transporty i lepiej chronić środowisko dzięki ograniczeniu emisji spalin.

Beckers logo

Czerwony, zielony i niebieski to trzy główne kolory, jakie kobiety w znacznym stopniu wnoszą w życie panów - wynika z badań TNS Polska na rzecz marki farb Beckers. Dzięki mężczyznom codzienność pań w dużej mierze staje się zaś bardziej niebieska, ale też i żółta. Co się kryje za tymi odcieniami? Jakich jeszcze barw nadają sobie nawzajem panowie i panie?

Zachlapane podłogi, ręce, ubrania i wielokolorowe ściany? Tak wcale nie musi wyglądać testowanie różnych kolorów farb w domowych pomieszczeniach. Z Tikkurila ColorTester dopasowywanie nowych barw do wnętrz może być łatwe, czyste i przyjemne. To unikalne próbki koloru w postaci samoprzylepnej folii, które można przyklejać na ścianie, bez obaw że ją pobrudzą czy pozostawią na niej ślad. Dzięki możliwości wielokrotnego użycia można przylepiać je w różnych pomieszczeniach, by wybrać miejsce, gdzie dany odcień będzie prezentował się najlepiej.

Dachser logo

Klon, wiśnia, buk czy dąb: austriackie drewna z manufaktury Deisl Parkettmanufaktur zdobią podłogi w domowych salonach, hotelach i biurach w bogatych krajach Europy Zachodniej. Zobowiązanie firmy do oferowania produktów najwyższej jakości przekłada się również na usługi logistyczne. Dzięki współpracy z Dachser Deisl może zapewnić swoich klientów, że ich parkiet zostanie zamontowany na czas.

Dachser logo

Dachser, jeden z wiodących globalnych operatorów logistycznych, w ramach działań dla Gentherm dostarcza komponenty do nagrzewnic samochodowych z Hamburga do Chin. Transport drogą morską odbywa się w ściśle określonych ramach czasowych, by zapewnić sprawną koordynację całego łańcucha dostaw.

Sphinx logo

„Kofta, za’atar i daktyle”- to propozycja sześciu dań inspirowanych bliskowschodnimi smakami autorstwa ekspertki kuchni libańskiej, Samar Khanafer. W tym roku dania w ramach wkładek z nowościami oparte będą na jej autorskich przepisach. Pierwsza z nich - oferta „Kofta, za’atar i daktyle” - dostępna będzie w całej sieci Sphinx od 22 lutego do końca kwietnia.

Beckers logo

Zaledwie 14% kobiet podobają się czarne sukienki u innych pań – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Ubiera się w nie nieco więcej, bo 19% przedstawicielek płci pięknej. Definitywnie jednak Polki preferują jasne sukienki (42%), w tym pastelowe (delikatny róż, niebieski czy zieleń) - 22% oraz białe, écru lub beżowe - 20%. Na suknię w kontrastowych zestawieniach decyduje się co dziewiąta mieszkanka naszego kraju (11%), a na posiadającą intensywną barwę, jak ostry czerwony, niebieski, zielony czy żółty co czternasta badana (7%). Polki preferują też jasne bluzki (49%), a nawet torebki (35%) oraz rajstopy i skarpetki (42%). Tylko w przypadku płaszczy i kurtek wygrywa praktyka – na ciemne kolory stawia 36% kobiet, choć wciąż niemal tyle samo (35%) wybiera wierzchnie okrycia w jasnych barwach. Panowie są bardziej konserwatywni w doborze kolorów - najczęściej decydują się na ciemne odcienie wybierając dla siebie zarówno elementy stroju i dodatki, jak i samochody.

Dachser logo

Dachser, jeden z wiodących globalnych operatorów logistycznych, otworzył kolejne bezpośrednie połączenie drobnicowe do Czech. Codzienna stała linia z Wrocławia pozwala klientom z Dolnego Śląska realizować dostawy do Pragi i jej okolic już następnego dnia po nadaniu, natomiast do pozostałych odbiorców na terenie Czech maksymalnie w ciągu dwóch dni.