Sieć restauracji Sphinx w ramach cyklu „Nowości ze smakiem” wprowadza aromatyczne propozycje kulinarne na bazie bazylii i mięty. W nowej ofercie znajduje się sześć dań, w tym krem z groszku z miętą, żeberka miętowo-miodowe, stek limousine czy też karkówka miodowo– musztardowa z dressingiem bazyliowym. Co więcej smak mięty pojawia się również w napojach. „Nowości ze smakiem bazylii i mięty” dostępne są do 27 czerwca br. we wszystkich restauracjach Sphinx.

practum_kompap logo

Grupa Kompap, do której należą dwie wiodące drukarnie dziełowe w Polsce – BZGraf i OZGraf, w I kwartale 2016 r. wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 15,75 mln zł wobec 13,60 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 16% r/r. Jednocześnie o 5% r/r zwiększył się w tym czasie skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży - do 3,91 mln zł. Na koniec I kwartału Grupa zanotowała zysk netto w wysokości 0,63 mln zł wobec 1,71 mln zł rok wcześniej.  

DACHSER, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, jak przed wiekami skutecznie wykorzystuje drogę lądową, by transportować towary swoich klientów pomiędzy Europą a Chinami. Licząca blisko 11-tys. km trasa lądowa, stanowiąca nowy Jedwabny Szlak, pokonywana jest obecnie koleją jako alternatywa dla transportu lotniczego i morskiego. Polskim punktem na Jedwabnym Szlaku Dachser są Małaszewicze. Jedną z firm korzystających z tej trasy jest obecna także w Polsce firma Wilo - działający w skali globalnej niemiecki producent pomp i systemów pompowych. 

Marka Beckers rozpoczęła kampanię radiową w RMF FM promującą linię produktów Beckers Designer Kitchen & Barthroom, połączoną z konkursem dla słuchaczy. Działania promocyjne są prowadzone pod hasłem „Pozbądź się potwórczości ze ścian” i bazują na trzech spotach radiowych podkreślających kluczowe cechy farb Beckers Designer Kitchen & Barthroom - piękne kolory i łatwość usuwania z nich nawet tak trudnych plam jak zabrudzenia powstające podczas gotowania czy malunki dzieci na ścianach. Kampanię radiową wspierają reklamy na portalach internetowych i w mediach społecznościowych.

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – rozważa zakup co najmniej ok. 89,36% akcji Premium Food Restaurants, należących do Aleksandry Tymińskiej i Marka Tymińskiego. W rezultacie Sfinks może nabyć akcje spółki notowanej na NewConnect zarządzającej siecią 11 restauracji 77 sushi. Sfinks ma wyłączność negocjacyjną do 31 maja 2016 r. 

Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, zaraportował znaczny wzrost za 2015 r. Skonsolidowane przychody wzrosły o 6,5% do 5,64 mld euro. Liczba przewożonych przesyłek zwiększyła się o 4% do 78,1 mln, zaś ich waga o 5,2% do 37,3 mln ton. Największy wpływ na pozytywne wyniki miały usługi przewozów drogowych w Europie świadczone na rzecz branży spożywczej i firm przemysłowych.

KRGiC logo

Firmy gastronomiczne powołały organizację branżową – Krajową Radę Gastronomii i Cateringu. Jej główne cele to reprezentacja podmiotów z sektora gastronomicznego i dialog z ustawodawcą, działanie na rzecz rozwoju branży oraz promowanie dobrego wizerunku polskiej gastronomii. Organizację założyły wiodące firmy restauracyjne. Na czele jej władz stanął prezes Sfinks Polska, Sylwester Cacek.

practum_tikkurila logo

W ramach współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie Tikkurila poprowadzi seminarium dla studentów Wydziału Architektury Wnętrz pod hasłem „Farby w architekturze”. Podczas szkolenia ekspert marki będzie opowiadać o właściwościach chemicznych produktów wykorzystywanych do malowania pomieszczeń, narzędziach przydatnych w projektowaniu wnętrz, a także o najnowszych trendach w branży farbiarskiej, co w przyszłości może ułatwić studentom wykonywanie zawodu architekta. Zajęcia odbędą się w środę, 27 kwietnia br. 

sphinx logo

Sieć Sphinx otworzyła swój lokal w Galerii Łódzkiej w zmienionej, większej lokalizacji. Restauracja znajdująca się wcześniej na terenie foodcourtu została przeniesiona do nowego miejsca na poziom -1. Lokal prowadzony jest w systemie operatorskim.

sfinks polska logo

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – w I kwartale 2016 roku, trwającym od grudnia 2015 roku do lutego 2016 roku, osiągnęła przychody jednostkowe ze sprzedaży w wysokości 45,05 mln zł oraz zysk netto 4,64 mln zł. Jednocześnie EBITDA spółki Sfinks Polska na koniec lutego br. wyniosła 2,91 mln zł.

chlopskie jadlo logo

Pięć orzeźwiających dań pojawiło się w restauracjach Chłopskie Jadło w ramach nowej wiosennej oferty „Szef kuchni poleca”. Lekka polędwiczka, szparagi z chipsami z boczku i jajkiem, zupa szczawiowa, soczewica z kozim serem, a także placki ziemniaczane ze szpinakiem, to najnowsze propozycje sezonowego menu. Z napojów restauracje polecają kruszon oraz chłodzącą lemoniadę. Dania z nowej wkładki można zamówić we wszystkich lokalach Chłopskie Jadło do 13 czerwca br.

Dachser logo

Dachser po raz kolejny został partnerem Polskiego Kongresu Logistycznego LOGISTICS 2016, jednego z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce. W tym roku impreza organizowana będzie wspólnie z Europejskim Kongresem Logistycznym EUROLOG 2016. Tematem przewodnim wydarzenia będzie „Logistyka w cyfrowym świecie”. W bogatym programie zaplanowano liczne wystąpienia ekspertów również ze strony Dachser. XIII edycja Kongresu odbędzie się w dniach 18-20 maja br. w Poznaniu.