Spółka Sfinks Polska – zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – decyzją NWZ przeprowadzi emisję do 3,5 mln akcji serii N w ramach subskrypcji prywatnej. Budowanie księgi popytu odbędzie się w dniach 19-23 listopada br. Spółka zamierza pozyskać z emisji 12 mln zł. Mają być one przeznaczone na rozwój sieci restauracji. Spółka zyska także dodatkowe 10 mln zł netto w związku z planowanym refinansowaniem kredytów i umorzeniem całości odsetek przez PKO BP i ING Bank Śląski oraz wydłużeniu harmonogramu spłat do 7 lat. Dzięki temu Sfinks zapewni sobie pieniądze na inwestycje i może otworzyć nawet 100 nowych restauracji ze środków własnych w latach 2015-2020. Jednocześnie, w efekcie realizowanego dokapitalizowania spółka już w tym roku uzyska dodatnie kapitały własne w wysokości 6 mln zł.

Rada Nadzorcza Sfinks Polska – spółki zarządzającej sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – powołała Bogdana Bruczko na stanowisko wiceprezesa zarządu. Z dniem 1 grudnia br. dołączy on do prezesa Sylwestra Cacka oraz dotychczasowych wiceprezesów spółki – Doroty Cacek, Sławomira Pawłowskiego, Jacka Kusia i Tomasza Gryna. Tym samym zarząd Sfinks Polska będzie działał w składzie sześcioosobowym.

Spółka Sfinks Polska – zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK –  w związku z planowaną spłatą kredytów w PKO BP i ING Banku Śląskim oraz oczekiwanym zatwierdzeniem przez NWZA dokapitalizowania spółki dokonała aktualizacji strategii i prognoz na lata 2015-2020. Według nowych założeń Sfinks będzie systematycznie zwiększał przychody jednostkowe od 175,9 mln zł w 2015 r. do 367,6 mln zł w 2020 r. Na koniec bieżącego roku zysk netto spółki wyniesie 8,1 mln zł, a w 2020 r. osiągnie on poziom 24,9 mln zł. Jednostkowa EBITDA uzyska wówczas wartość 54,2 mln zł wobec 20,1 mln zł wygenerowanych w 2015 r. Już w tym roku spółka ma mieć dodatnie kapitały własne w wysokości 6 mln zł i zwiększać je rokrocznie do 105 mln zł w 2020 r.

Spółka Sfinks Polska – zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – uzyskała po trzech kwartałach br. jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 130,3 mln zł wobec 122,5 mln odnotowanych w tym czasie w 2014 roku, co stanowi wzrost o 6% r/r. Jednocześnie spółka czterokrotnie zwiększyła jednostkowy zysk brutto – z 1,7 mln zł po dziewięciu miesiącach 2014 r. do 7,1 mln zł na koniec września br. Sfinks osiągnął po trzech kwartałach 2015 roku 4,3 mln zł jednostkowego zysku netto i tym samym poprawił wynik o 2,6 mln zł r/r. Od stycznia do września br. spółka wypracowała też 15,8 mln zł EBITDA, co w porównaniu do 11 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie przed rokiem oznacza poprawę o 44% r/r.

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – otrzymała od Banku Ochrony Środowiska promesę na udzielenie 7-letniego kredytu inwestycyjnego o wartości 81 702  tys. zł na spłatę zadłużenia w banku PKO BP oraz ING Banku Śląskim. Sfinks podpisał już aneksy do umów restrukturyzacyjnych z dotychczasowymi bankami wierzycielami umożliwiające spółce całkowitą spłatę kredytów w tych bankach.

Sieć Sphinx uruchomiła swoją drugą restaurację w Bydgoszczy. Lokal mieści się w nowo otwartym centrum handlowym Zielone Arkady. Restauracja prowadzona jest w systemie operatorskim.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, ruszają z kampanią reklamową w sieci Multikino. Spot, przygotowany wspólnie z PepsiCo, emitowany będzie w ramach kampanii Follow the Movie przed najnowszym filmem o Jamesie Bondzie – „Spectre”. Reklamę restauracji Sphinx widzowie zobaczą we wszystkich kinach sieci Multikino od 13 listopada do 4 grudnia br.

#friscofresh – to tytuł nowego bezpłatnego miesięcznika custom publishing wydawanego przez internetowy supermarket Frisco.pl. Znajdują się w nim treści o charakterze kulinarnym – przepisy, porady, relacje z ciekawych wydarzeń związanych z gotowaniem, a także reportaże, felietony czy wywiady z uznanymi postaciami ze świata kuchni. Drukowana wersja magazynu w nakładzie 8 tys. szt. będzie dostarczana klientom Frisco.pl, a także dystrybuowana w 400 kawiarniach i restauracjach w Warszawie. Publikacja jest również udostępniania w formie elektronicznej.

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – zwołała Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy na 18 listopada br., podczas którego planuje podjęcie uchwały ws. podwyższenia kapitału w drodze emisji 2.650.000 akcji serii N. Emisja ta jest ściśle powiązana z planowaną przez Sfinksa restrukturyzacją zadłużenia.

W restauracjach Chłopskie Jadło, sieci zarządzanej przez Sfinks Polska, zaczęła obowiązywać jesienna oferta „Szef kuchni poleca”. Wśród nowych propozycji znalazły się cztery sezonowe dania – „Gulasz z sarny”, „Ligawa z sosem chrzanowym”, „Ziemniaczanka z pieca” oraz „Zupa ogórkowa”. Dodatkowo na chłodne dni restauracje proponują gorące napoje – grzane piwo i wino oraz malinową herbatę. Nowa wkładka dostępna jest we wszystkich lokalach Chłopskie Jadło do 15 grudnia br.

 Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, przygotowały kartę rabatową Sphinx Biznes dla firm z przeznaczeniem dla zatrudnionych w nich osób. Upoważnia ona do zniżki w wysokości pomiędzy 5% a 30% w restauracjach sieci przez cały tydzień w godzinach otwarcia lokalu. Zakupione przez firmy karty mają być przekazywane pracownikom w ramach świadczeń pozapłacowych.

restauracje sphinx

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, wprowadziły nową promocję dla uczestników programu Sphinx Student Club pod hasłem „3xZ” nawiązującą do hasła „Zakuj, zalicz, zapomnij”. W ramach tej oferty do dowolnego dania z menu dla studentów mogą oni domówić kawę na wynos lub napój Rockstar, a także deser Crème brûlée – każde w cenie 3,99 zł oraz piwo Tyskie Gronie za 4,99 zł. Z promocji można skorzystać we wszystkich restauracjach sieci w godzinach obowiązywania „Student Menu”.