Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel sieci gastronomicznych SPHINX, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia, dokonał kalkulacji wpływu układu z wierzycielami zawartego w ramach Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego na wyniki finansowe i bilans spółki i opublikował w związku z tym wstępne dane za I połowę 2022 r. Zaraportowane przychody ze sprzedaży po 6 miesiącach br. wynoszą 45,8 mln zł, zysk brutto na sprzedaży 11,9 mln zł, zaś zysk netto 14,3 mln zł. Całkowity wpływ UPR na wyniki został określony na poziomie 26,3 mln zł.

Grupa Kompap SA, do której należą dwie wiodące w Polsce drukarnie dziełowe produkujące książki - BZGraf i OZGraf oraz drukarnia offsetowo-rolowa Kompap w Laskowicach, wypracowała w I półroczu 2022 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 49,29 mln zł, tj. wyższe o 11% niż przed rokiem. Zysk netto poligraficznej grupy za ten okres wyniósł 2,81 mln zł. Kompap jednocześnie realizuje plany konsolidacji i z początkiem września sfinalizował zakup spółki z grupy Asseco, zajmującej się drukiem cyfrowym i korespondencją masową.

Betfan

Według analiz BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, gazociąg Baltic Pipe zostanie oddany w terminie, tj. 29 września lub wcześniej. Na jego całkowite wypełnienie trzeba będzie jednak poczekać - pełną przepustowość, tj. 10 mld metrów sześciennych gazu, gazociąg bałtycki osiągnie w 2024 r. A kiedy, zdaniem BETFAN, do Polski popłynie gaz z duńskiego złoża Tyra?

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel sieci gastronomicznych SPHINX, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia, zawarł umowę na dostawę napojów bezalkoholowych na kolejne pięć lat ze swoim dotychczasowym partnerem, Frito Lay Poland. W rezultacie takie napoje jak Pepsi, Mirinda, 7up, Toma czy Lipton pozostaną w ofercie sieci zarządzanych przez Sfinksa. Podpisany właśnie aneks do poprzedniego kontraktu ma obowiązywać do 2027 roku.

Marka STIHL pozostaje oficjalnym partnerem PKO Bank Polski Ekstraklasy na sezon 2022/23. Ekstraklasa SA i czołowy producent urządzeń do pielęgnacji ogrodów oraz terenów zielonych po raz kolejny przedłużyły współpracę, zapoczątkowaną w 2019 r.

 

Betfan

Według analiz BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, Sara James pokona rywali podczas występów na żywo w „America’s Got Talent”, czyli półfinału amerykańskiej edycji „Mam Talent”.­­­­­ Tym samym młodziutka wokalistka awansuje do finału zaplanowanego na 13 września. Czy Polka ma szanse zdobyć główną wygraną?

Ekstraklasa SA oraz adidas prezentują nową piłkę PKO Bank Polski Ekstraklasy na sezon 2022/23. Wszystkie mecze rozpoczynających się 15 lipca rozgrywek będą rozgrywane piłką adidas Al Rihla – profesjonalnym modelem przygotowanym także na zbliżające się Mistrzostwa Świata FIFA 2022 organizowane w Katarze.

 

Ekstraklasa SA rozpoczęła przetarg na krajowe prawa do transmisji meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach 2023/24 – 2026/27. Po raz pierwszy ligowa spółka zaproponowała kupującym różne opcje terminarzowe. Obok dotychczasowego układu rozgrywania każdego spotkania o innej godzinie pojawiła się opcja z niedzielną multiligą. Oprócz tego Ekstraklasa zaprojektowała szereg rozwiązań dotyczących tzw. digitalu, czyli krótkich materiałów pokazywanych w internecie.

Ekstraklasa, spółka zarządzająca rozgrywkami i pozyskująca przychody dla ligi, wypłaciła klubom PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonie 2021/22 łącznie 240 mln zł. To o blisko 10 mln zł więcej niż w poprzednim sezonie.

Sfinks logo

Sprzedaż gastronomiczna w sieciach należących do Sfinks Polska w I kw. 2022 r. wyniosła 31,6 mln zł i była znacznie wyższa niż rok wcześniej, kiedy obowiązywał lockdown dla gastronomii. Co istotniejsze jednak, sprzedaż gastronomiczna w porównywalnej sieci restauracji była w minionym kwartale wyższa niż jeszcze przed pandemią i osiągnęła wartość 31,2 mln zł w I kw. 2022 wobec 31,1 mln zł w I kw. 2019. Goście wracają więc do restauracji Sfinksa po lockdown, ale nieco zmienia się sposób korzystania przez nich z usług. Sfinks zamierza dalej pracować nad odbudową przychodów w oparciu o sieć lokali stacjonarnych, głównie franczyzowych, sprzedaż dań w dostawie, a także coraz lepiej rozwijającą się sprzedaż dań gotowych.

Grupa Kompap SA, do której należą dwie wiodące w Polsce drukarnie dziełowe produkujące książki - BZGraf i OZGraf oraz drukarnia offsetowo-rolowa Kompap w Laskowicach, wygenerowała w 2021 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 91,28 mln zł, tj. wyższe o 5% niż przed rokiem. Poligraficzna grupa osiągnęła też za miniony rok zysk netto na poziomie 5,32 mln zł. Wypracowane po dobrym roku 2021 zyski firma zamierza przeznaczyć m.in. na wypłatę dywidendy w wysokości 70 gr za akcję. Na bieżący rok Kompap planuje też akwizycję oraz kolejne inwestycje w maszyny.

Grupa Kompap SA, do której należą dwie wiodące w Polsce drukarnie dziełowe produkujące książki - BZGraf i OZGraf oraz drukarnia offsetowo-rolowa Kompap w Laskowicach, po trzech kwartałach 2021 r. wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 66,93 mln zł, tj. wyższe o 7% w porównaniu do tych przed rokiem. Jednocześnie po dziewięciu miesiącach 2021 r. grupa osiągnęła zysk brutto na sprzedaży w wysokości 13,43 mln zł co oznacza wzrost o 9% r/r.